چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان امنیت]
ژانویه 11, 2022
چارچوب ITIL برای همه! [تحلیلگران]
ژانویه 12, 2022

چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان توسعه‌ی نرم‌افزار]

برنامه‌نویسان و تیم توسعه نرم‌افزاری به دلیل درگیر شدن با محیط‌های برنامه‌نویسی و باگ‌تریگر‌ها معمولاً دل‌خوشی نسبت به چارچوب ITIL ندارند و اینان نیز شبیه کارشناسان NOC این چارچوب و ابزار ITIL را مناسب کارشناسان پشتیبانی کاربران می‌دانند. این تفکر غلط دلایل بسیاری دارد. آنان نمی‌خواهند بطور مهندسی شده تغییرات لازم در تولیدات خود را بر اساس مدیریت تغییر و نشر پیش ببرند.
دلیل مخالفت آنان، عدم درک درست ITIL است زیرا بدون ارزیابی درست و برای شانه خالی کردن از زیر بار رفتن آن، بهانه‌هایی نظیر دست و پا گیر بودن تمرینات ITIL می‌آورد در حالی‌که هدف ITIL تسریع و بهبود در ارایه‌ی خدمت است چه آن خدمت زیرساخت باشد چه تولید و توسعه‌ی نرم‌افزار. از این رو نه تنها چارچوب ITIL برای برنامه‌نویسان و تیم توسعه است بلکه از آن به شکل بسیار مناسبی در جهت توسعه‌ی فعالیت‌های خود می‌توانند استفاده کنند.
این کمک می‌کند تا نرخ تغییرات ناآگاهانه در برنامه‌ی توسعه نرم‌افزار به حداقل برسد. فرایند انتشار به بهترین وجه و با کمترین سعی و خطا صورت گیرد. دارایی‌های مرتبط با یک نرم‌افزار را کنترل و تاثیر تغییرات بر آنها را اندازه بگیرند. پروژه‌های نرم‌افزاری خلق کنند و به تفکیک وظایف هر بخش از توسعه، یک یا چند فاز یا کار را بین اعضای تیم توزیع کنند. پس مدیریت رویداد، مدیریت رخداد، مدیریت درخواست، مدیریت مشکل، مدیریت تغییر، مدیریت نشر و مدیریت دارایی‌ها و خریدها و قراردادها جزو لاینفکی از نیازمندی کارشناسان نرم‌افزار است. کارشناسان تیم توسعه بیشتر از هر کسی به سرویس دسک نیاز دارند!

error: اجازه کپی ندارید!